måndag 6 augusti 2012

Självpeppning!

Det gör ont och det kliar över allt, jäkla psoriasis, fy och bläh!
Sluta gnälla säger maken.. Va? Jag vill gnälla. Men det blir inte bättre för det, säger han. Hmm! Nej det blir det ju inte. Jag försöker komma på något roligt att göra, då känns det genast lite bättre. Laga lite god och nyttig mat. Fixa till en gammal bänk, manikyr och en mysig stund i soffan.

Tänk positiva tankar .. Jag har semester!
Jag har en man som tycker om mig! Jag har tre rara pojkar! Jag har goda vänner och världens bästa syster! Jag har både en mamma och en pappa! Jag har hus och trädgård! Jag har en bil och körkort!

Men det kliar ändå. Så ända in i ... Är lite sur också för att jag inte kunde åka på norrlandsresan.  Kanske därför det kliar lite extra idag. I morgon blir det nog bättre, i morgon ska jag jogga igen och efteråt blir man sååå glad. I morgon ska jag inte gnälla.

 Dagens Tips: Sluta gnälla!

1 kommentar:

Tack för att du skriver ett par ord! Om du inte har något konto så kan du kommentera ändå, välj som anonym ock skriv ditt namn i kommentaren om du vill.