Träningsklädd

Träningsklädd
Kläder för träning, klicka på bilden!

tisdag 30 december 2014

Demi vegetarisk mat.


Mitt val att bli Demi vegetarian ( typ 1) har jag klurat lite på ett tag. Tänkt fram och tillbaks och undrat om jag klarar av det. Eftersom jag kraftigt drog ner på kolhydraterna i april och märker att jag mår så mycket bättre av det så vill jag fortsätta så klart.  Tex. Psoriasisen, den är så gott som borta, bara det är helt värt alla mackor i världen. Nu kan jag fuska lite ibland men då väljer jag dinkel mjöl om jag bakar och fullkornsbröd.


 Vad ska jag äta nu då kan man undra.
Ja tex. omelett med räkor. Lax, makrill, torsk, musslor, kräftor, krabba, spätta fiskburgare, kyckling i alla former och så Quorn, svamp, vegetarisk korv, soppor och grönsaker i oändlighet. Jag kan äta råris, Quinoa, linser och bönor. Så javisst, jag tror det kommer fungera bra. Det finns ofta vegetariska rätter på restaurangerna och på jobbet så är det fler än jag som är vegetarianer.
 Varför? Jo för miljöns skull och min egen hälsa. För att jag är så himla nyfiken på effekterna också.
Vi får se hur det går. Jag återkommer så klart. / Pia


1 kommentar:

  1. Jag har också dragit ner på mackorna, ingen frukostmacka alls längre. Bara yoghurt med lite linfrön, blåbär och banan. Vill dock gärna ha en knäckemacka till lunchen ;) Äter bara en rostmacka på helgerna nu ;) Den lilla förändringen som jag började med i höstas har gjort att jag tappat 4-5 kg! Äter också mindre av kolhydraterna men äter fortfarande samma saker. Jag och min mage mår också bättre nu. Visst är det skönt när man märker skillnad! Ska bli spännande att höra hur det fungerar för dig.
    Kram/Maria

    SvaraRadera

Tack för att du skriver ett par ord! Om du inte har något konto så kan du kommentera ändå, välj som anonym ock skriv ditt namn i kommentaren om du vill.