söndag 4 januari 2015

Att känna efter..

Skön Söndag på er. Hoppas ni haft en riktigt bra ledighet full av bra saker som ger hälsosamma effekter. Jag har lärt mig en sak, nåja kanske lite fler och självklart inte bara över helgen , men just en sak med träning.
  
Jag har lärt mig med tiden "kroppskontroll". Lärt mig att göra övningarna i samråd med kroppen. Knäppt va?  Inte för mig, jag vet exakt vilka muskler jag tränar när jag tränar. Den känslan är sååå cool. För om jag inte känner av muskelgruppens reaktion under träningen så vet jag att jag kanske inte gör rätt, eller inte utför övning som den ska utföras. Så här dagen efter ett pass så får jag bekräftelsen.. en liten smärtsam träningsvärk där jag trodde den skulle komma.
 
Att ta hand om kroppen/hälsan  kan man göra på så många olika  sätt, det handlar inte bara om träning utan lika mycket om återhämtning och mindfulness. Jag ska få en stor dos av friskvård alldeles snart, genom att titta på hockey. En semifinal för juniorkronorna. Det ger mig absoluta hälsoeffekter, endorfiner och feel good känsla. Blanda den med fysisk aktivitet, kärlek och sånt som gör dig lycklig. Mitt enkla recept på hälsa... Dra till med god mat också... Kan inte bli bättre. 
/ Pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver ett par ord! Om du inte har något konto så kan du kommentera ändå, välj som anonym ock skriv ditt namn i kommentaren om du vill.