Träningsklädd

Träningsklädd
Kläder för träning, klicka på bilden!

söndag 19 februari 2017

Nytt i träningsupplägget

Det går bra med morgonpasset, armhävningarna känns lättare och jag orkar fler och fler. Värre är det med situps, det går inte alls. Måste vara något fel på mig eller på magen rättare sagt. Läste att om man tagit kejsarsnitt så kan det påverka rörligheten i magmuskulaturen. Jag har inte gjort kejsarsnitt men har ett snitt efter en operation på samma ställe. Om jag har en hantel i varje hand och gör en rörelse från längst bak med armarna så går det att komma upp i sittande position. Annars NO WAY. Crunches går däremot jättebra och sneda situps, lätt som en plätt. 

Ytterligare en övning har jag lagt på för att träna rumpa och lår. Jag kör utan vikt än så länge. Detta innebär så klart att jag måste kliva upp lite tidigare men det är det värt. Känner mig starkare för varje dag som går. Tog en promenad i helgen men Aj Aj så ont det gör i foten sedan. Fast det var det också värt för raska promenader i friska luften är bland det bästa jag vet.
/ Pia

1 kommentar:

  1. Ett alternativ till situps:

    Ligg på rygg som i vanlig sit up.
    Pressa ner svanken i golvet och håll så många sekunder du orkar

    Detta blir liksom bakvända situps.

    Ett alternativ till plankan. ( jag fick börja så )

    Ligg på rygg.
    Lyft benen i 90 grader och sträck båda armarna rakt upp! Håll så länge du orkar.

    Vilken härlig motivations blogg!

    // Anna

    SvaraRadera

Tack för att du skriver ett par ord! Om du inte har något konto så kan du kommentera ändå, välj som anonym ock skriv ditt namn i kommentaren om du vill.

Det ger resultat.

Nu har det gått snart två månader sedan jag startade med morgonpasset. Jomen visst gör det skillnad.  Jag började med 5 armhävninga...