fredag 24 maj 2013

Jag klarade det!

Japp, 100 pass på 4 månader, det fixade jag lätt som en plätt.  Jag har haft roligt och tyckt att varje prestation lett till förbättring. I dag när jag kom till jobbet så fick jag en present av en kollega just för att jag klarat av utmaningen.


Det värmde och eftersom jag är Friskvårdsombud så hade jag tydligen inspirerat andra att vara fysiskt aktiva.... Jo vissa är ju det och andra tänker på att bli det. Det är bra! Uppmuntran, belöning och feedback det är fina grejor det. Man kan komma långt med lite uppmuntran. Man kan komma ännu längre med bra feedback och lite belöningar. Det sätter sprätt på det mesta. Att vara coach eller ledare är inte alltid så lätt. Jag tror att just uppmuntran, belöning och feedback är tre nyckelord. Varje gång man får höra något positivt om sina prestationer så peppas man att gå vidare, varje gång man belönas blir man glad och feedback, som kan vara både positiv och mindre positiv, leder  till reflektion och sen vidare till förbättring/ förändring/ fortsättning.

Det var lite av Mina friska tankar en fredag i Maj.
Dagens Tips: Belöna, uppmuntra och ge feedback.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver ett par ord! Om du inte har något konto så kan du kommentera ändå, välj som anonym ock skriv ditt namn i kommentaren om du vill.