söndag 12 maj 2013

Utmaningen!


Klicka på bilden för mina träningsformer.
Jag har nu kommit upp i 91 pass av 100 på mindre än fyra månader. Startade den 1:a Februari. Jag tror att jag kommer att klara av utmaningen. Det trodde jag egentligen inte riktigt på i början. Jag bestämde mig ändå för att anta den. Inte skadligt att försöka. Så gick mina tankar då. har klarat av det tack vare peppning och feedback från träningskompisar och andra som antagit utmaningen. Glada hejar rop och fina "gilla tryckningar" på FB. Nu är jag mycket piggare och starkare. Jag har kanske inte minskat så mycket i vikt, så som jag hoppats, men ändrat kroppsform. Jag känner mig gladare och har inte tid att grubbla över tråkiga saker, de flyger liksom bara iväg Ni vet "Det ordnar sig" så känns det.


Jag gillar variation så därför försöker jag hitta roliga sätt och olika sätt att motionera på. Det lila fältet motsvarar simning som jag tycker är roligt, men tyvärr är lite svårt att få till. Det är mycket  enklare att gå en powerwalk. Jag har försökt få in styrka, smidighet och kondition i de olika passen.

Vissa delar är mindre roliga att träna men väldigt nyttiga.
Magmusklerna tex. Motverkar ryggont och man får en bättre hållning. 

Jobba i trädgården är ganska så tungt, det vet väl alla som krattat, grävt eller rensat ogräs. Bara att gå med gräsklipparen i timmar är ju bra motion. Jag vill orka vill kunna flytta tunga saker själv, inte alltid be om hjälp och vara beroende av andra. Då behövs det extra muskler. Dom får man genom hårt arbete eller intensiv träning.

Dagens Tips: Köp ett par hantlar och bli armstark. Eller  jobba dig stark.

3 kommentarer:

  1. Vad duktig du är och du har så rätt. Får man bättre fysik mår man ju också bättre för övrigt. Bättre medicin finns inte.

    Tänkte även be om hjälp. Hjälp oss vinna en resa till Legoland för mig och min dotter. Vi behöver alla röster vi kan få för att hålla oss kvar på listan och tävlingen avslutas vid midnatt idag 16/5. Vore verkligen snällt om du ville hjälpa oss. Vi behöver vara en av de 10 första för att vinna. Vill du hjälpa oss röstar du på Lottizdays Fotograferande fyrabarnsmamma här: http://bloggbussen.bloggportalen.se/top-list
    genom att klicka på +1 till höger om mitt namn.
    Jag hoppas du vill hjälpa mig. Har även skrivit ett inlägg i bloggen om du vill läsa där först. http://lottizdays.blogg.se/2013/may/hjalp-snallaen-sista-gang-baraidag-avslutas-tavlingen.html
    Dela också gärna med vänner för att hjälpa oss ännu mer.
    Tack på förhand.

    SvaraRadera
  2. Hej!!

    Men hur har jag kunnat missa att du har en hälsoblogg??
    Vilken tur att du skrev en kommentar så att jag hittade hit! :)

    Bra jobbat med dina träningspass!!
    Hade tänkt lägga till mig som följare här men du verkar inte ha den funktionen... ?!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Näven nu såg jag den ju! :)

    SvaraRadera

Tack för att du skriver ett par ord! Om du inte har något konto så kan du kommentera ändå, välj som anonym ock skriv ditt namn i kommentaren om du vill.