söndag 1 november 2015

Behandling!





Då så, Då har jag testat på kristallbädd och tapping eller EFT Emotional Freedom Technique  som det också heter. Jag är en person som gillar och tror på alternativ till vanlig traditionell sjukvård eller kanske mer att gå till botten med vad som orsakar sjukdom och/eller smärta. Därför passar detta mig och det är min alldeles egna uppfattning så klart. Det kanske passar vem som helst vad vet jag. Fast jag tror nog att man måste tro lite på det i alla fall och inte tycka att det är hokus pokus eller trams. Nåja nu kommer det.. jag satt där och upprepade saker som,  att jag älskar mig själv, och att jag är älskad och att det onda som jag har kanske vill säga mig något, samtidigt som jag tappade med fingrarna och så plötsligt var den smärtan jag känt ett tag borta. Jag pratar om en öm punkt eller knuta i armen som bara försvann. fantastiskt. 
via

Själva kristallbädden hade den effekten på mig som meditation ungefär. Att vara här och nu i ca. 20-60 minuter och låta tankarna komma och gå.  Min sinnesnärvaro och nyfikenhet gjorde att jag kanske inte kunde fokusera helt på att bara vara. En träningssak. jag kommer nog att testa igen. Jag tror också mycket på trygghet och förtroende, tillit till den personen som jag ska anförtro mig till eller låta mig behandlas av. Oerhört viktigt tycker jag.  Tack så mycket Marina för att jag fick prova.  Hon har en mottagning i Knivsta, här hittar du hennes hemsida . Men jag kan rekommendera er att testa om ni bor i närheten eller om det finns liknande behandlingar där ni bor.
/ PIA


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver ett par ord! Om du inte har något konto så kan du kommentera ändå, välj som anonym ock skriv ditt namn i kommentaren om du vill.