måndag 9 november 2015

Tränings svacka!.

Jag är verkligen i en tränings svacka. Hittar inte den där riktiga 
inspirationen eller flowen. Det ska ju liksom flyta på och kännas bra. Sen är det tiden också som ska fördelas upp mellan jobb, vila och fritid. Vad behöver jag för typ av träning? Styrka och kondition så klart. Det kan man ju enkelt fixa själv genom att jogga/ powerwalka och med hjälp av hantlar, skivstång pilates bollen och min egen kropp. Är det kul? Nix. Gå på gruppträning då? Ja visst det är kul men som sagt jag väljer annat hela tiden.

Den där soffan tex. eller att surfa runt på nätet.  Kanske jag skulle sätta upp en plan eller ett mål. Att vara sin egen PT är faktiskt inte så himla enkelt alltid. Jag tror nog att det kommer bli bra om jag bara bestämmer mig. Om jag sätter fart och är stark och målmedveten. Jag vet ju att jag kan.




Min Vecka!

Måndag: (Arbete+resa 6.50-17.40) får absolut bli vilodag.
Tisdag: A+R 6.10-14.10 här kan jag lägga in en joggingtur-powerwalk eller skidor när/om snön kommer.
Onsdag: A+R 7-16  Styrkepass hemma 30 minuter.
Torsdag: A+R 8-18 Skulle kunna simma lite innan jobbet. Det är skönt! Det finns gruppträning om jag vill på kvällen. Då skulle jag äta min middag ca. 20, 30 Nej det känns inte bra.

Fredag: Rullande schema så här kan jag antingen ta vilodag eller välja något av ovan.
Lördag: gruppträning Step/styrka
Söndag: Powerwalk

Måndag i dag så då startar jag väl med en skön vilodag i regnet.
Hur gör ni när ni får svackor, eller det kanske ni inte får?
/Pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver ett par ord! Om du inte har något konto så kan du kommentera ändå, välj som anonym ock skriv ditt namn i kommentaren om du vill.