lördag 2 januari 2016

Rehabträning pågår.

Gott Nytt Träningsår. Ja det kan ju verkligen behövas en liten puff i ryggen efter den här hösten. Träningssvackan i förra inlägget höll i sig och jag drabbades av oturligt nog av tennisarmbåge eller vad det nu är. Jag har varit hos läkare och fått kortisonspruta, hos fysioterapeut och fått träningstips/övningar, hos  en Psykolog och testat tapping men inget har hjälpt. Nu har jag bestämt att jag ska rehabträna utefter mina egna kunskaper och se om det blir bättre eller sämre.


 Att gå på ett grupp pass med kombinerad styrka och kondition kan ju vara lite knepigt om man gör så som man blir tillsagd. Det gör inte jag utan byter ut vissa övningar som helt enkelt inte går att utföra. Jag använder lätta vikter eller inga alls. Det känns ändå skönt att få konditionen tillbaks. Det senaste från fysioterapeuten var att krama en boll.  Jorå, jag jobbar på det. fast jag vill ju gärna ha tillbaks den där härliga känslan av att kroppen är i toppform. ja så gott det går när man är 55 +.


Men mitt mål är ändå att jag ska segra över den där förbenade armbågen, över o-motivationen och lättjan. Jag ger inte upp. / Pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver ett par ord! Om du inte har något konto så kan du kommentera ändå, välj som anonym ock skriv ditt namn i kommentaren om du vill.