tisdag 16 april 2013

Rolig träning!

Japp just det, roligt! Det är verkligen så roligt att träna när man kommit igång. Visst var det tufft i början och det gjorde skitont i musklerna, det var svårt att andas och att få tillräckligt med syre så det smakade liiiite blod i munnen. Jag erkänner det. Jag har varit där förut. Tufft i början med andra ord.
Men nu! Åhhh härliga endorfiner som gör att man bara ler och njuter från start till mål..  Idag har jag testat ett nytt pass, Body toning, det är ett styrkepass där man jobbar med hantlar och skivstång. Man gick igenom de största muskelgrupperna till skön musik efter en kort uppvärmning på en step-up bräda. Eftersom jag tycker om att dansa så tror jag att just upplägget av takter i träningen är utmanande. 1-2-3-4, 5-6-7-8...allt är åttor. Herregud vad svamlar hon om nu, kanske ni tänker? Jo man räknar i takt med musiken och gör rörelser eller tar steg i samma takt. Precis som att dansa. Dansa med en skivstång liksom... Ha, Ha! En del dansar ju med vargar...Andra på Tv 4.

 
 Nu är det faktiskt så att jag vill träna ännu mer, utmana mig själv och utbudet här i byn är inte så stort , än så länge...Funderar på att återigen börja som ledare fast nu med mer kondis än förra gången och med inriktning just på dans.. OBS! Jag sa, funderar på.... Så här ser min vecka ut nu ungefär. Varje träningsmoment varar från 30 - 90 minuter.
  • Måndag: Powerwalk (kan bytas mot boxercise eller annat)
  • Tisdag: Simning, Gillar!
  • Onsdag: Powerwalk,  Hmmm här går det att lägga till lite...
  • Torsdag: Bodypump, härligt pass
  • Fredag: Vila, ja det måste man...
  • Lördag: Step-styrka så skönt och bra på alla vis...
  • Söndag: Cykla/ jogga/ powerwalka, något av dessa brukar det bli.

Jag har ju gjort så här nu sedan den 1:a februari och på vågen har det hänt saker...Det känns att midjemåttet minskat och jag har inte ändrat på kosten ett endaste dugg.

 Dagens Tips: Ha roligt när du tränar!
/ PIA


1 kommentar:

  1. Härligt !
    Nu ska jag också börja. Tjuvstartade igår med en skogsrunda.
    Underbar årstid nu.

    Ha en fin vecka !

    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du skriver ett par ord! Om du inte har något konto så kan du kommentera ändå, välj som anonym ock skriv ditt namn i kommentaren om du vill.