lördag 24 mars 2012

Det goda livet!

Lördagstankar i sundhet. Jo så kan man kanske sammanfatta dagen. Lördagar är ju min tuffaste träningsdag. Jag startade ute med att kratta på tomten, som ju inte är liten. Det finns massor att göra därute och allt är faktiskt lite fysiskt jobbigt, jag menar det tar på krafterna. Skulle jag kanske skippa passet idag och bara jobba ute i trädgården?... jag skulle hinna mer och få massor gjort . Nej jag kör som vanligt. Jag svettas och kämpar på med hantlarna och skivstång varvat med konditionsträning på bräda till härlig musik. Hmm, idag så hade instruktören bytit musik och jag fick steppa till Björn Ranelids ljuva stämma. Mirakel!  Ha Ha! det gick ju det med...

När passet var över så pratades det mat och äta gott, något som flera av deltagarna såg som en sorts belöning. Pizza, godis, chips m.m. Men hallå! Jag tänker lite tvärtom jag. När man kämpat som tusan där och svettats och stånkat så känns det väl bra att välja fräscha råvaror, nyttiga snacks och sund mat. Kanske inte alla där behöver gå ner i vikt som jag. Suck!  Men ändå,  det går inte att fuska utan det gäller att vara hård mot sig själv och konsekvent. Japp så får det bli. Jag menar absolut att morötter är gott! Chips är äckligt! Så är det! Visst ska man unna sig saker i livet men måste det verkligen vara ätbart? Dagens tips! Belöna dig med annat än mat! Tex. ett skönt varmt bad, manikyr, kärlek, en bra film.
 Det finns så mycket av det goda i livet!

Pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver ett par ord! Om du inte har något konto så kan du kommentera ändå, välj som anonym ock skriv ditt namn i kommentaren om du vill.