onsdag 21 mars 2012

Glad och pigg!

Bildkälla
Jag kunde ju inte låta bli att starta en blogg om friskvård. Jag brinner ju för det lika mycket som för trädgården och inredning.
Mina tre favoritsysselsättningar.
Ljuset, som har kommit tillbaka till vår del av världen, gör att jag känner mig piggare och mycket gladare. Jag vet också att det beror på den fysiska aktivitet som jag ägnat mig åt de senaste veckorna. 
dagens tips är så klart  Att röra på sig!

Åhhh! vad trist tycker man i början kanske, men om man hittar något som passar sin stil så går det lättare. Det gäller bara att göra det regelbundet.

Så här ser min vecka ut:

Varje dag: En  rask promenad på ca. 30-45 minuter
Onsdag: Rocka lätt gympa 60 min,
gruppträning på lätt nivå utan hopp.
Lördag: Bodypump 60 min.
step up blandat med skivstång och hantlar.
PLANERING!
Om jag ska på möte eller måste göra något annat på onsdagar och lördagar så finns det andra pass de andra dagarna i veckan.

Pia


2 kommentarer:

Tack för att du skriver ett par ord! Om du inte har något konto så kan du kommentera ändå, välj som anonym ock skriv ditt namn i kommentaren om du vill.