tisdag 17 april 2012

Ärlighet varar längst!

Tänker på känslan som man har när man litar på någon eller några. Känslan av rättvisa och ärlighet.  Så otroligt skönt!
Den är inte så självklar alltid. Det händer ju att man får en dålig känsla i bland, en aning om att något står helt fel till och att det finns lögner och svek i luften. Det mår man absolut inte bra av. Det gör att man drar sig in i skalet och visar sina taggar utåt.
Jag föredrar den bittra sanningen även om den svider lite. Jag tycker om när jag kan lita på mina medmänniskor och jag uppskattar ärlighet framför fula lögner och svek.
Det svåra är att inte såra någon, utan att säga sanningar på ett sådant sätt som får den det berör att förstå vad som menas och kanske vilja ändra på det som inte är så bra.
 Dagens Tips: Var ärlig och rättvis utan att såra.
Testa dig själv:
http://www.expressen.se/halsa/hur-arlig-ar-du-testa-dig-sjalv/
Varning! Ingen vetenskaplig grund!
Här är mitt resultat:

DU ÄR 75% ÄRLIG! DU ÄR EN RÄTTSKAFFENS PERSON MEN DRAR DIG INTE FÖR ATT DRA EN VIT LÖGN IBLAND - ALLT FÖR ATT SKYDDA PERSONER I DIN OMGIVNING. DU GER DIN VÄN KOMPLIMANGER TROTS TASKIG KLÄDSMAK ELLER FUL FRISYR. OCH DU TACKAR ALLTID FÖR MATEN, TROTS ATT DEN KUNDE HA SMAKAT BÄTTRE.:

PIA




1 kommentar:

  1. Jo, de är ju bra att vara ärlig men inte så mycket att man riskera att såra människor. 75% är ju ett topp-resultat!

    SvaraRadera

Tack för att du skriver ett par ord! Om du inte har något konto så kan du kommentera ändå, välj som anonym ock skriv ditt namn i kommentaren om du vill.