fredag 7 december 2012

Beröm och uppskattning!

Beröm! Ja det är väldigt viktigt och utvecklande tycker jag. Om jag får beröm för något jag gjort eller sagt så sporrar det mig att fortsätta, att ev. göra om det jag gjorde och att fortsätta i samma anda.

Om någon säger..Vad snygg frisyr du har,   ja då vet man det och man blir varm i hjärtat,  kanske att man har just väljer den frisyren vid ett tillfälle där man vill känna sig just snygg. Eller hur? Att berömma andra gör man ju ofta, fast kanske inte till just personen i fråga utan till andra runt omkring. Ett ex. Gud vad hon är bra på att berätta , eller fan vad snygg han är, vad sägs om hon är jämt så himla gullig och rar. Man pratar med någon annan....
 Varför säger man inte det till den det gäller???
Hoppas ni är med..

Fredagar på mitt jobb är en rysligt bra dag och är otroligt glädjefull på många sätt. När glädjen tar över, ja då kommer dom goda orden fram och berömmen också. Detta går hand i hand. Jag ger gärna och ofta beröm, jag vill uppmuntra människornas goda sidor och handlingar. Jag vill också lyfta de bästa som alla runt om mig har,  genom att berätta det för dem. I vardagen, på jobbet, hemma, med mina små och stora som omger mig dagligen. Jag får tillbaka en massa bra saker,  för genom beröm och uppmuntran skapas förutsättningar för att mina små påminnelser upprepas om och om igen.
 Dagens tips: Ge en komplimang till någon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver ett par ord! Om du inte har något konto så kan du kommentera ändå, välj som anonym ock skriv ditt namn i kommentaren om du vill.