måndag 17 december 2012

Uppgiven och benböj!


Hängig helg och dåligt med träning både på det fysiska planet och det psykiska/musikaliska. Jo jag tänkte ju lära mig att trumma, men kan ju inte gå dit och snora och ha mig, så jag smittar ner de andra. Tråkigt! Inte kan man träna skidor eller annat heller. Nej här görs det inte mycket alls.
LCHF ??? Ja jag äter det jag ska men fuskade med glögg och lite vin... Inte bra alls! Det jag gick ner första veckan har jag nästan gått upp igen. STÖN!!!! Men jag ska prova en vecka till. 2 cm mindre omfång i midjan vart det ändå...Bra va?
Veckans utmaning hos  hus, inspiration. inredning är benböj. Man ska göra 10 benböj varje gång man går in i köket under två valfria dagar..men jag lever ju i köket? Ja, ja jag får väl se hur det går.


Just nu kretsar mitt liv runt mat, det blir lätt så när man ska försöka sig på en viktnedgång. Sedan är det ju jul,  det tar en hel del tid det också. Jag vet inte om jag tycker att det är så kul längre med jul. Mysigt kanske, men kul??? nej bara massa hetsköp och ångest över om man ska glädja sina nära och kära tillräckligt. Låter jag en smula negativ så har ni helt rätt. Usch!.. Jag får allt lov att rycka upp mig.
På onsdag har jag en klipptid, ska bli skönt att piffa till sig lite. Efter en förkylning och tråkiga dagar hemma så behövs det lite uppmuntring.  Jag får ta mig i kragen och se allt från den positiva sidan.....Jag ska köra lite mental träning och avspänning, har många cd i hyllan.


Dagens Tips! Ge inte upp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver ett par ord! Om du inte har något konto så kan du kommentera ändå, välj som anonym ock skriv ditt namn i kommentaren om du vill.