tisdag 25 december 2012

Omvandling och gratis träning!

Enkelt och billigt! Skotta snö...Gå i djupsnö, lek i snö.
 Jag har kollat 40 minuters snöskottning förbrukar ca.300 kcal. Längdskidåkning medel 60 min...600 kcal.
Att jämföra med: Det är 547 kcal i 100 gram chokladpraliner. En stor ask Paradis innehåller 500 gram praliner.Tycker man att sånt är kul eller intressant, varsågod Här kan du omvandla steg, aktiviteter och mat. Nu ska man inte bli extremt fixerad vid sånt här tycker jag, men det kan vara bra att ha ett hum om vad man stoppar i sig kontra gör av med. Då menar jag så klart om man vill förändra något. (Gå upp eller gå ned i vikt). Sedan är ju fysisk aktivitet alltid bara bonus och bra på många sätt.

Nu ska jag återkoppla lite till mitt försök/projekt med LCHF. Jag hoppar av det passar inte mig men...jag förstår principen och den strikta metoden fungerar bevisligen på många men jag pallar inte. Jag saknar frukten. Jag mår bättre i magen men sämre för övrigt. Jag vill vara glad och pigg och orka  röra mig. Kunna ta en godbit och en smörgås. Jag vill kunna välja och allt det där feta känns inte bra.
Detta betyder inte att jag kommer vräka i mig kolhydrater för det. Nix!  Jag kommer vara väldigt sparsam med dem. Lagom är bäst och som en kollega sa..VSF-metoden..vanligt, sunt förnuft, den metoden tror jag på i längden. Lite vetenskap och forskning på det också, så ordnar det sig nog. 

Dagens Tips: Skotta snö, ät lite choklad och läs något !
/PIA









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver ett par ord! Om du inte har något konto så kan du kommentera ändå, välj som anonym ock skriv ditt namn i kommentaren om du vill.