lördag 8 december 2012

Shopping och planering.

Jag tror att det är betydligt enklare att nå ett mål om man är bra förberedd. Jag menar då att planera så bra som det bara går.
( min ömma tå) Det kan gälla vad som helst,  men nu i mitt fall är målet att gå ner i vikt. 
Planera in vad jag ska handla och äta, då behöver jag inte fundera så mycket utan det är klart och allt finns hemma.


En matsedel och en planeringskalender av något slag är bra. Där ska jag fylla i när jag ska träna/motionera också. Sätta mig ner och se hur veckan ser ut.
Lägga in 30-60 minuter där det passar in och funkar.
Sedan om någon undrar om jag är ledig så kollar jag i almenackan..
Nix jag är upptagen den tiden, det står inbokat i almenackan och det ruckar jag inte på.
 
 
 Jag har handlat hem nästa veckas mat och en del nya produkter för mig i alla fall, nämligen mandelmjöl. Ska prova att baka frukostbröd. Sedan linfrön och solrosfrön, det brukar jag inte äta eller ha hemma i skafferiet. Ska vara bra att ha på yogurthen och säkert bra för magen också.

Dagens motion blev skidåkning i 30 minuter, ospårat en bit och phuuu!!! vad tungt. Gårdagens powerwalk innan frukost tog 35 min. så veckans utmaning hos http://husinspirationinredning.blogspot.se/är avklarad.

Dagens Tips: Planering
/Pia
 

1 kommentar:

  1. Hej! Bra med planering :) För mig fungerar det ibland och ibland inte...
    Med tanke på vad du handlar så gissar jag att du äter enligt LCHF eller åtminstone LC?
    Hälsningar Gittan52 i MD

    SvaraRadera

Tack för att du skriver ett par ord! Om du inte har något konto så kan du kommentera ändå, välj som anonym ock skriv ditt namn i kommentaren om du vill.