söndag 30 december 2012

Goda löften!

Nu är det hög tid att avlägga sina nyårslöften. Ja, det vill säga om man har några i åtanke. För mig brukar det vara samma saker varje år och de håller bara i sig en väldigt kort tid.

Förra nyår så lovade jag mig själv att ta hand om mina fötter regelbundet och omsorgsfullt. Fotvård helt enkelt. Inte ett helt ouppnåligt mål kan man tycka. Fast det blev inte riktigt så ändå..Nix!
Nu kan man undra om det är idé att ge det löftet igen? Hmmmm???

Börja träna igen ordentligt. Det höll inte i sig så där ordentligt, även om jag försöker att göra något fysiskt 30-60 min minst 3 ggr/ vecka. Lite mera av den varan får det bli...
Viktminskning...ett ständigt löfte som inte heller höll hela vägen. Jag gör ett nytt försök.

Foto: Mikael Gustavsen.
Planering av mat och sedan veckohandla, det ska jag nog ta tag i år igen. Jag har varit bra på det under hösten.


Jag bestämmer att mina nyårslöften blir följande:
Ta hand om mig själv på bästa möjliga sätt så att jag mår bra hela året. Genom att:
  • Planera mera!
  • Ta tag i saker och ting!
  • Ha en bra balans mellan arbete och fritid!

Dagens Tips: Lova dig själv något riktigt bra och håll det löftet
/ PIA. 

4 kommentarer:

  1. Mmmm ... nyårslöften är jag inte så mycket för men det är ändå en bra tid på året att börja med nya nyttigare vanor. Man får göra så gott man kan, och även små steg mot bättre liv är bättre än tvärtom.
    Ett Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  2. Ja, man brukar ju ha goda föresatser! Kanske det blir lite bättre med slutförandet i år!
    Ett riktigt Gott Nytt År!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Kul att du hänger på temabloggningen under januari/februari. Själv tänkte jag bla göra en viktförändring :-) Såg att du nämnde något om det här ovan. Så svårt, men nu var det väl katten också om jag inte ska klarar det.

    Mvh Sussie

    SvaraRadera
  4. Tycker det låter som bra nyårslöften att sträva efter!! Kram

    SvaraRadera

Tack för att du skriver ett par ord! Om du inte har något konto så kan du kommentera ändå, välj som anonym ock skriv ditt namn i kommentaren om du vill.