onsdag 12 december 2012

God lunch och en vana!

Efter en kort stund på jobbet, Luciafirande på förskolan, så tog jag mig till ett litet allt i allo varuhus, typ Ullared fast inte. Thuns heter stället.

Yes, nu skulle jag strosa runt och hitta lite fint till mig själv och så köpa julklappar så klart. Eftersom dom har en fin liten restuarang så skulle jag unna mig en god sallad också. Härligt!
Ja , då händer det ..plånboken är borta. Åhhhh vad arg man blir. Var är den då? Är nästa fråga. Inte någonstans vid första letningen i väskan och bilen. Hemma igen så kollar jag överallt..nix ingen plånbok. Jag ringer jobbet och undrar om den kan finnas där. Nej inte där heller.
Sen minns jag att jag alltid lägger plånboken i väskan som jag hänger på dörren. Den hängde ju inte där igår utan stog på golvet. Det hängde en annan väska där.. Jaaa där låg den. Pust!
Jag gjorde en egen sallad Tonfisksallad. Gott och betydligt billigare. Ja det blev ju inget köpt alls idag. Så kan det gå när man gör saker av gammal vana.
 
Dagens tips: Hjärngympa  för minnet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver ett par ord! Om du inte har något konto så kan du kommentera ändå, välj som anonym ock skriv ditt namn i kommentaren om du vill.