söndag 2 december 2012

Jag ska testa...

LCHF-Metoden. Nu känns det lite märkligt eftersom jag i förra inlägget typ bannlyste feta röror på julbordet. För fett är ju det som jag ska trycka i mig enligt LCHF High fat.. Huuuu!

Källa

 Men nu ska jag i alla fall prova det här och som vanligt när jag ska göra något så gör jag det med väldig inlevelse, annars kan jag låta bli. Jag har läst på om vad som händer i kroppen, jag måste nämligen fatta vad som händer. Jag är fortfarande skeptisk till hurvida fettet ska göra mig smal och inte hamna i mina ådror så att jag drabbas av stroke eller infarkt. Jag ska läsa mer och det forskas en hel del i detta har jag märkt. Det tvistas också så, ja vi får väl se...
Det bästa är att man får äta så mycket gott och det sämsta är att jag inte får äta goda mackor eller potatis som jag älskar.
  • Ät gärna: kött, fisk, ägg, ovanjordsgrönsaker och naturligt fett (som smör).
  • Undvik helst: socker och stärkelserik mat (som bröd, pasta, ris, potatis).

  • 
    Källa


    Jahaja, då startar jag väl mitt nya kostliv den 2:a December 2012. Jag har vägt mig och mätt mig och jag återkommer med reflektioner och resultaten om en vecka.
    Dagens Tips: Önska mig Lycka till...
    Pia



    3 kommentarer:

    1. Ja lycka till Pia! Jag hoppas detta passar dig och din kropp, nära 50 % passar för detta. Men inte jag dock. Men passar man för detta är det ett enkelt sätt.
      kram Nilla

      SvaraRadera
    2. Kul att du är med på träningsutmaningen som börjar idag!

      UTMANING ETT:
      Rör på dig minst 3ggr denna VECKA i minst 30min varje pass.
      Det kan vara promenader i raskt tempo eller jogga. Inte långsammare än 9minuters tempo.
      Du kan träning hemma på golvet (jag kommer lägga upp tips under veckan) eller träna på gym.
      Ladda ner Runkeeper så kan du registrera allt du gör så du kan ha koll på hur långt du går eller springer
      Rapportera varje dag du tränat och länka till mig så jag ser att ni tränar! Skriv gärna en kommentar på min blogg också så jag inte missar någon

      Lycka till!

      Kram Johanna

      SvaraRadera
    3. Hejja dig! Vad duktig du är! Själv ska jag försöka ta tag i motionen. Är lite rädd för dessa bantningsmetoder, tror trots allt att en allsidig och förnuftig kost är det bästa.

      Ha en underbar dag!
      /Jenny

      SvaraRadera

    Tack för att du skriver ett par ord! Om du inte har något konto så kan du kommentera ändå, välj som anonym ock skriv ditt namn i kommentaren om du vill.